giovedì 17 aprile 2008

Dott.ssa Paulina Maria Sałek

Jestem studentką pierwszego roku magisterskich studiów uzupełniających na kierunku Stosunki Międzynarodowe na Uniwersytecie w Perugii, gdzie w grudniu ubiegłego roku obroniłam pracę licencjacką (najwyższa ocena z wyróżnieniem).Moją wielką pasją są polityka, historia i kultura Włoch, a także pisanie (komentarze, analizy, itp)- w zeszłym roku publikowałam moje teksty na nieistniejącym już portalu zajmującym się tą tematyką. Mieszkanie we Włoszech umożliwia mi śledzenie na bieżąco wydarzeń politycznych oraz szeroki dostęp do różnych źródeł i materiałów- w ten sposób systematycznie pogłębiam moją wiedzę. Mam także możliwość uzyskania dodatkowych wiadomości na zajęciach na uczelni. Czytając polską prasę często zdarza mi się natrafić na dosyć powierzchowne analizy, wynikające najprawdopodobniej z braku dogłębnej wiedzy na temat realiów, a przede wszystkim historii Włoch, bez której niemożliwe jest pełne zrozumienie niektórych mechanizmów politycznych i kulturalnych zachodzących w tym kraju. W przyszłości chciałabym więc pracować jako dziennikarz polityczny, zajmując się szczególnie włoską polityką. Postanowiłam prowadzić bloga, aby przybliżyć czytelnikom skomplikowany, ale jakże ciekawy kraj, jakim są bez wątpienia Włochy.

Nessun commento: